Friday, May 02, 2008

Flint, ezelveulen geboren


'T is dat ik niet religieus ben maar Florian kwam dood ter wereld op paaszondag en in de nacht van Hemelvaart (2 mei 2008) kwam Flint ter wereld, een perfect mooi ezelveulentje. We hadden het jochie bijna als meisje Pacience gedoopt vanwege het lange wachten, maar het wordt dus Flint.

Zijn eerste dag heeft hij met mammie Eeyore doorgebracht onder de appelboom waar hij is geboren. Ik zag haar daar gisteren nog door het zand rollen en dacht: dat veulentje komt er nooit maar ik had beter moeten weten - weet ik nu. Ook de buurvrouw had gisteravond tegen Bob gezegd: het veulentje is er, maar die had gedacht dat ze met haar 84 jaar misschien dingen zag die er niet waren... Vanochtend kwam de buurman vertellen dat er een veulentje in de wei liep en van lopen kon je nog niet echt spreken, maar daar stond hij dan wankelend zijn enorm lange benen uit te proberen. Gelukkig was het een prachtige dag zodat we ons niet schuldig hoefden te voelen dat we het Engelse ezelboek niet volgden door hem af te drogen en onder een infrarode lamp te zetten. We maakten ons wel zorgen of hij wel ging drinken, maar dat ging gelukkig goed. Ik was daar niet zeker van voordat ik voor-het-geval-dat niet nog een zuigfles en babymelkpoeder had gekocht.
Vanavond hebben we, of heeft Pedro die langs kwam, het veulentje naar de stal achter gedragen waar ze beide de wat kille nacht lekker warm en zonder tocht of dauw doorbrengen. Eeyore moest niets hebben van Cobby (de vader) die achter haar aan kwam lopen, wat hem met wat hoge trappen van de achterbenen werd duidelijk gemaakt. Je bent moeder of je bent het niet en zij is een zeer geƫmancipeerde dame.

No comments: